duminică, 1 iulie 2007

TURUL ROMANIEI 2007 / DAN ANGHELACHE / INTERVIU: "Sunt in al 9-lea cer"
























IN FRUNTE Chiar daca nu a câstigat nicio etapa, Dan Anghelache (tricoul galben) s-a aflat în multe momente la trena. Ultimul român care câstigase Turul a fost Florin Privache, în 1997.

Initiator al evadarii din Vâlcea în prima etapa, lider al cursei de la Deva, sportivul de la Dinamo Secrom dedica succesul parintilor si echipei. Recompensat cu 10.000 RON de Bernd Bilal, managerul team-ului bucurestean, el va pleca acum într-o scurta vacanta.

Dan, putini ar fi crezut înainte de aceasta editie, a 44-a, ca tu vei fi câstigatorul ei. Ce reprezinta acest succes pentru tine?

Este ceva greu de descris în cuvinte. Pentru mine victoria aceasta reprezinta cel mai bun rezultat din cariera. Sunt în al noualea cer.

Când s-a decis totul?

Dupa etapa de vineri stiam ca greul a trecut, însa într-o întrecere de sosea pot aparea si surprize. Cred ca evadarea din prima etapa, când alaturi de Alexandru Ciocan m-am desprins de pluton si am luat un avans de peste zece secunde, m-a ajutat sa câstig. Am avut si noroc, pentru ca adversarii nu ne-au luat în seama. Si-au zis, probabil, ca vom obosi si ne vor prinde din urma.

Ai câstigat si pe echipe, cu Dinamo Secrom. Sunteti mai tari acum decât în 2006?

Nu stiu daca anul trecut, cu olandezii Sierd Steigenga si Germ van der Burg, eram mai tari. Atunci colegul meu, George Manu, a fost cel mai bine clasat român (n.r. - locul 6). In ceea ce ma priveste, atunci nu eram prea bine pregatit. Abia revenisem în sa. Nu cu mult timp în urma am fost obligat sa-mi întrerup cariera, fiind luat în armata. N-a fost deloc simplu, însa asta m-a întarit.

"Voi uita putin de bicicleta"

Cui îi dedici aceasta izbânda?

Parintilor si echipei mele. Baietii m-au ajutat foarte mult. Fara ei mi-ar fi fost mult mai greu. De fapt, aceasta este esenta ciclismului. Faci parte dintr-o echipa chiar daca dai la pedale de unul singur.

Te-ai gândit ce vei face cu banii pe care i-ai câstigat? Iti iei o bicicleta mai buna?

Nu, voi uita putin de bicicleta. Voi pleca într-o scurta vacanta alaturi de familie, dupa care ma voi întoarce în sa. Noi, cei de la Dinamo Secrom, mai avem câteva curse de alergat în acest an.

Pentru tine va fi mai greu la anul din postura de câstigator al Turului...

Stiu. La club se fac eforturi pentru a ne întari de la an la an. Sper ca lucrurile sa nu se opreasca aici, iar victoria mea sa fie punctul de relansare a ciclismului din România. Este un sport greu, frumos, dar care nu se bucura înca de interesul si de sprijinul pe care le-ar merita.

Text si foto: Marian-Valentin BURLACU / ProSPORT

Niciun comentariu: